A webdesign projektje elején számos fontos kérdést meg kell fontolnia, amelyeket át kell gondolnia, és közölnie kell a webtervezővel. Ezek többsége a webhelye mögött meghúzódó „nagy ötletekhez” kapcsolódik. Egy jó tervező felteszi a megfelelő kérdéseket, hogy kikérje belőled az információt, de mindig jó, ha előtte átgondolod.
1. Cél
Miért szeretne egy weboldalt vagy egy weboldal újratervezést? Ezen gondolkozva remek alkalom arra, hogy pontosan leszögezze, mit szeretne elérni a webhelyével. Egy webhely sok mindent megtehet. Szeretné, hogy a webhelye:
- Információs központként szolgál a vállalkozások által kínált termékekről és szolgáltatásokról.
- Új potenciális ügyfelek és értékesítések generálása a vállalkozás számára.
- Mutasson meglévő ügyfeleknek további kínált termékeket és szolgáltatásokat.
- Termékek és szolgáltatások online értékesítése (e-kereskedelem).
Az Ön webhelyének célja a fenti lista egyike vagy bármely kombinációja lehet. Vagy a webhely célja egészen más lehet. A lényeg az, hogy végiggondolja és leszögezze, hogy pontosan mit szeretne a webhelytől a folyamat elején. A végeredmény egy jobb weboldal lesz.
2. Domain név
Mi legyen a webhely domain neve? A horvathkaroly.hu és a www.apple.com példák a domain nevekre. A domain név kiválasztása nem olyan egyszerű, mint amilyennek a felszínen tűnhet. Sok gyakori domain név már foglalt, így előfordulhat, hogy meg kell elégednie a kívánt változattal. Ezzel a praktikus domain keresőeszközzel ellenőrizheti a domain elérhetőségét.
Egy másik szempont a keresőoptimalizálással (SEO) kapcsolatos. A Google, a Yahoo és más keresőmotorok kulcsszavakat keresnek a webcímben, hogy segítsenek nekik megérteni, miről szól egy webhely.
3. Célközönség
Kik az elsődleges ügyfelei? Hol élnek? Hány évesek? Férfiak vagy nők, vagy mindkettő? Ha már a folyamat korai szakaszában meghatározza, hogy ki a célközönség, ez segít a legfontosabb tervezési döntésekben, mint például a színválasztás, a tartalom „tónusa”, a webhely szerkezete és még sok más.
4. Verseny
Fontos, hogy felmérje a digitális tájat, hogy megtudja, mit csinálnak a versenytársai. Ezzel megtekintheti:
- Amit jól csinálnak.
- Olyasmiket, amiket nem csinálnak jól, amiket ki lehetne használni.
- Konkrét kulcsszavak és kifejezések, amelyeket megcéloznak (nagyon értékesek a SEO stratégia kidolgozásához).
Egy jó webdesignernek képesnek kell lennie arra is, hogy kitalálja, mennyire népszerű egy versenytárs webhelye, és további betekintést kell nyújtania a SEO stratégiájába. Mindezek az információk hasznosak lehetnek webhelye tervezésekor.
5. Tervezés
Milyen képet szeretne közvetíteni a webhelyével a látogatók felé? Kifinomultnak, játékosnak vagy komolynak kell lennie? Egyszerű tervezést választ, vagy valami bonyolultabbat? Vannak színei, amelyeket be kell építeni a tervezésbe? Vannak olyan offline marketinganyagai, amelyeket a webhelyének tükröznie kell?
Milyen weboldalakat szeretsz? Célszerű 3-5 kedvenc webhelyét tartalmazó listát adni tervezőjének, és elmagyarázni, mit szeret rajtuk. Ha átgondolja, miért szereti kedvenc webhelyeit, nagyszerű módja annak, hogy elkezdjen gondolkodni saját webhelye kialakításán.
Összegzés
A webprojekt kezdetén sok mindenre kell gondolni. Ha már a folyamat korai szakaszában leszögezi webhelye „nagy kép” céljait, irányt fog adni a webtervezőnek, és elősegíti webhelye sikerét.